Okulumuzda "Geleceğin Denizcileri" Projesi kapsamında etkinlikler yapıldı. İzmirden katılan Askeri personelimize çok teşekkür ediyoruz.
Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ün tüm dünya çocuklarına armağan ettiği 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 104. yılı okulumuzda büyük bir coşkuyla kutlandı.
Emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Tatlı su kaynaklarının önemine dikkati çekmek ve bu kaynakların sürdürülebilir yönetimine odaklanılmasını sağlamak amacıyla her yıl 22 Mart'ta Uluslararası Dünya Su Günü kutlanıyor. 3-B sınıfı öğretmenimiz Neslihan TANYILDIZ' a çalışmasından dolayı teşekkür ediyoruz.
Çanakkale Zaferi'nin 109. yıl dönümünde, bu toprakları ebedî vatanımız kılan kahraman şehitlerimizi ve gazilerimizi, onların bize emanet ettiği şanlı mirası derin saygı ve minnetle yâd ediyoruz.
Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devleti'nde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değiştikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti'nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı'nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.
Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif ERSOY katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif ERSOY'dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiçbiri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif ERSOY Kurtuluş Savaşı'nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921'de II. İnönü Savaşı'ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı'nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki ÜNGÖR yapmıştır (1930).
Kurtuluş Savaşının amacını ve ruhunu, Milletin bağımsızlık istek ve azmini dile getiren İstiklal Marşının kabul edildiği tarih olan 12 Mart günü; 04.05.2007 tarih ve 5649 sayılı Kanunla " İstiklal Marşının Kabul Edildiği Günü ve Mehmet Akif Ersoy' u Anma Günü" olarak kabul edilmiştir.
Çanakkale Savaşı'nın ruhunun gelecek nesillere öğretilmesi ve mesafe sebebiyle Çanakkale'yi ziyaret edemeyen öğrencilere ulaşmak amacıyla yola çıkan Çanakkale gezici müzesi okulumuza gelmiştir. Müzede savaşta kullanılan mühimmatlar, kahraman askerlere ait eşyalar, kıyafetler, askeri objeler ve resimler sergilenerek Çanakkale'de verilen zorlu mücadele anlatılmıştır.
4-C sınıfımız Deniz Baykal Kültür Merkezinde sergilenen “Meraklı Gezginler“ isimli tiyatro oyununu izleyerek eğlenceli vakit geçirdiler.
4-C sınıfımız Matematik ve Zeka Oyunları Parkı’nda bilimin eğlenceli ve hiç görmedikleri yönlerini keşfederek doğada keyifli vakit geçirdiler.
1-B sınıfımız Deniz Baykal Kültür Merkezinde sergilenen'' Kral ve Anka Kuşu'' tiyatro oyununu izleyerek eğlenceli vakit geçirdiler.
Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftası , 12-18 Aralık tarihleri arasında Türkiye’de tüm okullarda kutlanan belirli günler ve haftalardandır.
Bu hafta süresince tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve ”yerli malı kullanmanın önemi” vurgulanır. İnsanların parasını, malını, eşyalarını, zamanını ve sağlığını gerektirdiği gibi korumak ve dikkatli kullanmasına tutumlu olmak denir. İhtiyaçlara harcandıktan sonra artakalan para ile yatırım yapmanın önemi üzerinde durulur. Tüketilecek ürünlerin ülkede üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği anlatılır. Bu şekilde ülkenin zenginliklerinin artması amaçlanmaktadır. Ayrıca bilinçli tüketicilik konuları üzerinde durulur.
Okulumuz öğretmenleri tarafından hafta boyunca etkinlikler yapılarak öğrencilere yerli malı kullanmanın önemi kavratıldı.
Adnan Menders Üniversitesi Öğretim Görevlisi Sayın Doçent Doktor Yelda KADIOĞLU tarafından 8 Aralık 2023 Cuma günü okulumuz 4.sınıflarına yönelik olarak 'Nanomalzemeler ve Bunların Nanoteknolojideki Önemleri' konusunda bilim söyleşileri gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimizde bu farkındalığı yaratan Sayın Yelda KADIOĞLU'na , TÜBİTAK'a, ev sahipliği yapan müdürümüz Berna KARAKULAK'a ve tüm 4.sınıf öğretmenlerimize teşekkürlerimizi sunarız.
Okul Müdürümüz Sayın Berna KARAKULAK'IN 10 Kasım Atatürk'ü Anma Günü mesajı '' Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu, Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün aramızdan ayrılışının 85.yılında özlem, şükran ve rahmetle anıyoruz.''
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı 100. Yıl etkinlikleri kapsamında öğrencilerimizin hazırlamış oldukları gösterileri öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve sevgili velilerimiz coşkuyla izlediler.
Programa emek veren herkese teşekkür ediyor, Bayramımız kutlu olsun diyoruz.
NİCE 100.YILLARA
Milli mücadele ruhunun ilhamı olan CUMHURİYETİMİZİN 100.YILINA coşkuyla hazırlanmaya devam ediyoruz.
3-B sınıfı öğrencilerine, emeği geçen velilerimize ve öğretmenimiz Neslihan TANYILDIZ'a çok teşekkür ederiz.
Atatürk, genç kuşağın bilimin ışığında ruhen, ahlâken, zihnen ve bedenen çok iyi yetiştirilmesi gerektiğine inanmış, spor faaliyetlerine ve sporculara büyük önem vermiştir. 4.sınıflarımız da geleneksel çocuk oyunlarıyla hem eğlendiler hem de Atamızın inandığı değerleri pekiştirmiş oldular.
4.sınıf öğretmenlerimize emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.